Reklama teaserowa

Reklama teaserowa

Wszyscy zdają sobie sprawę tego, że celem reklamy jest zwrócenie uwagi potencjalnego klienta na produkt, bądź usługę, nie każdy jednak zwraca uwagę w jaki sposób ten cel się osiąga. Reklamy często dla widzów są nudne, za długie, a czasami nie wiadomo o co w nich tak naprawdę chodzi.

Kto z nas nie zmieniał kanału na czas trwania bloków reklamowych i nie kliknął "zakończ" w reklamie na stronach internetowych? Odpowiedzią marketingowców na takie zachowanie może być coraz popularniejsza tzw. reklama teaserowa. Już nazwa podpowiada na czym może ona polegać, gdyż "tease" z języka angielskiego tłumaczy się jako droczyć się, drażnić, docinać. Jest to przekaz, gdzie na początku odbiorca nie do końca wie o co chodzi, ale jego ciekawość powinna być rozbudzona na tyle, aby chciał obejrzeć kolejną część reklamy. To właśnie tajemniczość jest jedną z głównych cech, które charakteryzują omawianą formę przekazu.

Konstrukcja takiej reklamy jest prosta i powtarzalna. Pierwsza część ma na celu zaciekawienie odbiorcy, bądź nawet czasem jego rozdrażnienie, wywołanie poirytowania. Wywołanie takich emocji sprawia, że większość ludzi będzie chciała dowiedzieć się o co tak na prawdę w tej reklamie chodzi? Jeśli ktoś zada sobie to pytanie to znaczy, że reklama już po części osiągnęła sukces. Na tym etapie nie podaje się żadnego konkretnego komunikatu, ani dokładnych informacji. Dopiero w drugiej części przekazu odbiorcy są przekazane właściwe informacje wyjaśniające tematykę reklamy.

Reklama teaserowa swoje początki miała już w latach 80. we Francji, gdzie chwytem było "rozbieranie" modelki, którą w końcu ku niezadowoleniu męskiej części odbiorców przedstawiono rozebraną, ale od tyłu. Przedmiotem tej reklamy był krem. W Polsce teasery pojawiają się od lat 90. i zapoczątkowane zostały przez Lotto i IKEA. Od tamtej pory regularnie pojawiają się akcje marketingowe oparte na zasadzie reklamy teaserowej. Na tym przykładzie widać, że jest wiele sposobów, aby zainteresować odbiorców danym produktem, a od dawna wiadomo, że najlepsza reklama to ta, która oddziałuje na emocje.

W reklamie internetowej zjawisko teaseringu jest wyjątkowo często spotykane. Jest to spowodowane obecnością niesamowitej liczby reklam na jakie trafia nasz potencjalny klient. Szybko przestaje na nie zwracać uwagę, chyba, że zostanie nimi wystarczająco mocno zaciekawiony. W pozycjonowaniu stron internetowych bardzo dużą rolę odgrywa obecność słów kluczowych, jesteśmy zmuszeni więc umieścić je w widocznym miejscu na stronie, często uniemożliwia to zastosowanie reklamy teaserowej. Może to i dobrze, kto chciałby przeglądać wyniki wyszukiwania bez jasnej informacji co się na nich znajduje?

Artykuł napisany przez firmę Reklama-24.com - Pozycjonowanie Rzeszów.

Kategorie: 

Reklama